DIJOUS 26 D’ABRIL ASSEMBLEA EXTRAORDINÀRIA

Avui dijous 26 a les 18h a l’IMEB es convoca una assemblea extraordinària que té com a únic punt de l’ordre del dia la nova proposta de vaga.

– informar dels resultats de la consulta

– decidir  el que fem

Per tant ens cal tornar a omplir la sala d’actes de l’IMEB. La opinió, i el vot és importantíssim. Estem en un pas cabdal com a Col·lectiu i, fer-lo junts, és necessari.

No podran amb nosaltres.

Els farem retirar les tres mesures organitzatives.

Perquè els infants i les seves famílies s’ho mereixen.

Perquè com a mestres i educadors també ens ho mereixem.

 

Perquè el 0-3 HI ÉS!

Anuncis

4 pensaments sobre “DIJOUS 26 D’ABRIL ASSEMBLEA EXTRAORDINÀRIA

  1. Doncs jo hi estic d’acord, tant amb l’escrit de la Dori com amb els altres que han respós, l’únic que m’agradaria afegir una proposta o comentari:
    – a) una vaga sols serà efectiva si és massiva i si l’escola tanca o queda en serveis mínims però molt mínims.Si no és així i l’escola queda oberta i amb personal, les famílies podràn portar els infants i les protestes que es busquen no arribaràn a l’IMEB ( QUINS PARES ES QUEIXARÀN, SI AL FINAL PODEN PORTAR ALS SEUS FILLS!!!!!) Altres coses seràn esforços i sacrificis que no faràn l’efecte que busquem. una vaga parcial no serveix de res. Fem una vaga salvatge i que les escoles quedin tancades o com a molt amb una persona!!!!!!!!!

  2. Jo també crec que una vaga quan més majoritària millor!
    El que no veig es que la vaga la fem per que les famílies es queixin. En aquests moments hi han ja unes quantes famílies que estan tan movilitzades com educadores.
    La vaga la veig més com un dret que tenim com a treballadores per expresar-nos de la manera més contundent possible per dir que no ESTEM D’ACORD EN L’ AGRESSIÓ QUE INFANTS , EDUCADORES I FAMÍLIES ens volen imposar.
    Hi han famílies que estant d’acord amb nosaltres en que prenguem aquesta mesura.
    La protesta encara que no sigui al cent per cent ES POT FER arribar a L?IMEB; a L?AJUNTAMENT I a tota la ciutadania.
    Ànims companyes no ens deixem prendre així com així el que hem anat construít amb tant ESFORÇ I DEDICACIÓ!!
    FAMÍLIES AJUDEU-NOS A ANAR A LA VAGA!
    I NO OBLIDEM QUE LA UNIÓ DE TOTS PLEGATS ÉS EL QUE ENS DONA FORÇA!!

  3. dema per motius personals (la meva filla esta malalta) no podre anar a l’assamblea pero desitjo de tot cor que aquesta vegada si que poguem possar-nos d’acord en aixo que es tant important. gracies per seguir lluitant de totes les maneres possibles estic segura que si els infants sapiguessin el que estem fent per ells es sentirien orgullosos de nosaltres.

  4. Algunes raons per la Vaga. Si pot ser Massiva

    Paràgrafs extrets d’un informe realitzat pel Síndic. Setembre de 2007
    L’escolarització del 0-3 anys a Catalunya. http://www.sindic.cat/site/unitFiles/2165/53_Escolaritzacio0a3anys.pdf Pàgina 9, 10, 65, 77

    “Són molts els estudis que mostren que les oportunitats de desenvolupament personal, social, cognitiu i emocional dels infants estan estretament lligades a l’estimulació educativa primerenca. Tant des de la psicologia evolutiva com des de diferents disciplines de les ciències de l’educació, s’ha posat èmfasi en els beneficis que suposa per a l’infant iniciar en els primers anys de vida un procés educatiu que és generador d’habilitats en el terreny sensorial i cognitiu, i en la sociabilitat amb els iguals i els adults.
    La psicologia infantil s’ha ocupat de mostrar que una escola bressol de qualitat té uns efectes positius en el desenvolupament de l’infant, especialment a partir del primer any.
    No cal dir que aquests guanys són especialment decisius per a infants provinents de situacions de pobresa o d’entorns familiars amb baix capital educatiu. Són estímuls que poden ajudar a reduir la distància en aspectes, per exemple, com l’adquisició del llenguatge respecte a infants provinents d’altres entorns socials caracteritzats per un capital educatiu familiar més alt. Així mateix, l’escolarització en la primera infància permet que l’infant entri en contacte aviat amb el sistema educatiu i adquireixi abans les pautes de socialització escolar.
    D’aquesta manera, l’escolarització en llars d’infants de qualitat en la primera infància comporta clarament guanys en termes absoluts i relatius.
    En termes absoluts, perquè permet que tots els infants que hi accedeixen puguin gaudir d’oportunitats d’estimulació cognitiva i de motivació per a l’aprenentatge. En termes relatius, perquè la rendibilitat de l’oportunitat és especialment rellevant per als infants provinents de llars en situacions de desavantatge social. Com es veurà més endavant, aquesta és una inversió central per trencar el cicle intergeneracional de reproducció de la pobresa.”

    “Si hom revisa, per exemple, els plecs de clàusules administratives particulars que regeixen la contractació de les escoles bressol municipals a altres entitats, s’adona de l’alt nivell d’especificitat amb què es tracten les condicions formals que ha de tenir la llar d’infants (característiques del servei, béns i instal•lacions, finançament, drets i obligacions dels actors, règim sancionador, etc.) i, en canvi, no s’hi estableixen exigències de tipus pedagògic. En aquests mateixos plecs, sovint s’estableix l’obligació de l’entitat gestora de facilitar periòdicament a l’ajuntament informació que demostri el compliment dels criteris formals regulats legalment, com ara la relació del personal i les seves titulacions, i de les condicions econòmiques relacionades amb el funcionament de l’activitat, com ara la proposta de pressupost anual, la memòria de gestió o el compte d’explotació. En canvi, no es precisen” mecanismes de control de la qualitat educativa durant el funcionament de l’activitat.”

    “Les ràtios les defineix el Decret 282/2006, que regula l’educació infantil de primer cicle. En l’article 12, estableix que el nombre màxim d’infants per grup ha de ser, per als grups amb infants menors d’un any, de vuit, per als grups amb infants d’un a dos anys, de tretze, i per als de dos a tres anys, de vint. Sobre les ràtios que estableix el decret esmentat convé fer algunes consideracions. La primera és que, des d’una perspectiva de la qualitat educativa, el Decret 282/2006 no incorpora millores respecte als decrets precedents. Fins i tot, si es pren com a referència l’Ordre d’11 de maig de 1983, promoguda pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, el darrer decret arriba a empitjorar-ne la situació.
    Una segona consideració té a veure amb el fet que les ràtios establertes per decret són superiors a les existents en els països europeus capdavanters en polítiques d’atenció escolar de la primera infància. Dinamarca, Itàlia o França, per exemple, presenten ràtios per grup fins a un 50% més reduïdes que les que mostra Catalunya. Aquestes dues consideracions posen de manifest que el Decret 282/2006 no suposa un avenç qualitatiu significatiu en relació amb les ràtios d’infants.
    I finalment, una tercera consideració fa referència que, no solament les ràtios que estableix el Decret són altes, sinó que de vegades la normativa no es compleix. La manca de compliment que de vegades es produeix respecte a les ràtios d’infants establertes per decret es constata des de la mateixa institució del Síndic de Greuges amb algunes de les queixes rebudes.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s